Wesele plenerowe to marzenie wielu par, które w dzisiejszych czasach jest bardzo proste do realizacji. Aby ślub i wesele na świeżym powietrzu przebiegły bez zakłóceń, warto zadbać o wcześniejsze przygotowanie takiego wydarzenia. Jednym z najbardziej sprawdzonych rozwiązań na wesela plenerowe jest namiot eventowy. Jak krok po kroku zorganizować udane wesele pod chmurką?
Spis treści
Krok 1: Wybór namiotu eventowego
Pierwszym krokiem w przygotowaniu wesela plenerowego będzie wybór namiotu eventowego, który zapewni przestrzeń do zabawy i spożywania posiłku. Wybierając namiot na wesele, zwróćmy uwagę przede wszystkim na:
- Wielkość namiotu — dostosujmy ją do liczby gości, tak, aby w komfortowy sposób można było w takiej przestrzeni zarówno spożywać posiłki, jak i bawić się. Wybierając rozmiar namiotu, weźmy pod uwagę rodzaj i wielkość stołów, przy których goście weselni będą spożywać posiłki. Pomyślmy o miejscu dla orkiestry lub DJ-a, dla bufetów, a także o przestronnym parkiecie do tańca.
- Rodzaj poszycia — namiot eventowy na wesele powinien być wykonany z wodoodpornego materiału, który osłoni imprezę przed czynnikami zewnętrznymi. Najlepszym wyborem będzie plandeka wykonana z mocnego PVC. Możemy postawić też na poszycie z oknami witrażowymi, bądź ze ścianami transparentnymi, a także dowolnie mieszać ścianki.
- Dodatkowe udogodnienia — dobry namiot na wesele wyposażony jest w różnorodne systemy, które zwiększają funkcjonalność i bezpieczeństwo.
Krok 2: Wybór miejsca imprezy
Atutem organizacji ślubu na świeżym powietrzu jest przede wszystkim możliwość przeżywania ważnych chwil w życiu w otoczeniu przyrody i bujnej zieleni. To warunki zupełnie odmienne, niż te oferowane przez sale bankietowe w tradycyjnych budynkach.
Plenerowe wesele możemy zaaranżować zarówno na prywatnej działce, w ogrodzie, jak i na terenie restauracji, przy dworku lub w gospodarstwie agroturystycznym. Decydując się na uroczystość w namiocie eventowym, istnieje możliwość zorganizowania jej nad brzegiem jeziora, pod lasem, a nawet na plaży. Ważne, aby lokalizacja zapewniała odpowiednie zaplecze logistyczne, takie jak dostęp do prądu, toalet, jak i wygodny dojazd dla gości i usługodawców.
Krok 3: Logistyka i komfort gości
Każde wesele wiąże się z zapewnieniem gościom komfortu i wygody podczas zabawy. Dobrze jest więc wybierać miejsca, do których łatwo jest dojechać, zwłaszcza dla gości spoza miasta. Możesz rozważyć wynajęcie busa lub autokaru, który dowiezie gości na miejsce i zapewni im bezpieczny powrót do domu lub hotelu. Dobrze, aby w pobliżu dostępny był też parking dla zmotoryzowanych gości.
Kolejną istotną kwestią są noclegi dla gości. Warto zarezerwować pokoje w pobliskim hotelu lub pensjonacie. W przypadku wynajmu wielu pokoi dla gości weselnych mamy szansę na specjalne zniżki i promocje.
Jeśli chodzi o samą przestrzeń do biesiadowania, ważne, aby nie była ona zbyt ciasna - każdy powinien mieć wygodne miejsce przy stole i możliwość komfortowego przemieszczania się po sali. Warto zadbać o to, by wnętrze namiotu na wesele było przewiewne. Namioty Halplan wyposażone są w system Air-control, który zapewnia optymalny obieg powietrza, a także w duże, wygodne wjazdy, które można dowolnie otwierać i zamykać w razie potrzeby.
Dzięki fartuchowi retencyjnemu woda deszczowa odprowadzana jest z dala od wnętrza namiotu eventowego, a wytrzymałe plandeki zapewniają kojący cień, nawet w upalne dni.
Krok 4: Catering i zaplecze gastronomiczne
W następnej kolejności zastanówmy się nad menu. Warto sprawdzić, czy firma cateringowa, którą wynajmiemy, ma doświadczenie w obsłudze dużych imprez plenerowych. Takie wydarzenia wymagają bowiem odpowiedniej logistyki i warunków, jak chociażby zapewnienie chłodni do przechowywania żywności.
Wewnątrz namiotów eventowych firma cateringowa może w wygodny sposób przygotowywać posiłki, aby następnie sprawnie wydawać je gościom. Dobrą opcją będzie zorganizowanie wesela na zielonym terenie przy lokalu gastronomicznym. Dzięki temu w prosty sposób zapewnimy wydarzeniu nie tylko catering, ale i dostęp do sanitariatów czy szatni.
Pamiętaj, aby menu dostosować do różnych potrzeb żywieniowych gości.
Krok 5: Aranżacja i dekoracje
To jedna z ulubionych części przygotowań ślubnych pary młodej. W przypadku namiotów eventowych, stworzenie aranżacji ślubnej będzie niezwykle proste i przyjemne. Takie zadaszenia bardzo łatwo możemy udekorować na wiele sposobów i tak naprawdę tylko od naszej wyobraźni zależy, jak będzie wyglądać nasza sala balowa. Najważniejsze, żeby zadbać o spójny styl aranżacji, wybierając przede wszystkim kolory, które będą do siebie pasowały oraz dodatki, które uzupełnią wygląd wnętrza.
Dekorując salę weselną w namiocie eventowym, musimy pamiętać o kwiatach i roślinach, które ozdobią ściany, sufity, a nawet stoły. Stylowe dodatki mogą dodać charakteru także siedzeniom, które ciekawie udekorowane przyciągną wzrok każdego gościa. Girlandy świetlne, lampiony i świece pomogą stworzyć magiczny klimat, który będzie urzekał także po zmroku. Ciekawym akcentem będą tkaniny, które ozdobią sufit, dodając lekkości całej aranżacji weselnej.
Krok 6: Muzyka i atrakcje
To nieodłączny element każdego udanego wesela. W namiocie eventowym bez problemu zorganizujemy scenę dla zespołu czy DJ-a, a także wygodny i przestronny parkiet taneczny. Odpowiednio dobrane nagłośnienie rozlokowane w namiocie eventowym zapewni dźwięk na najwyższym poziomie.
Oprócz muzyki, na weselu możemy zaserwować szereg atrakcji, które trafią w różne gusta gości. Niezwykle popularnym rozwiązaniem na przyjęciach weselnych są fotobudki i ścianki do zdjęć, pokazy barmańskie, czy taneczne, a także weselne gry i zabawy.
Wiele osób decyduje się także na zapewnienie atrakcji dla dzieci, wynajmując animatorów, którzy urozmaicą czas najmłodszych uczestników zabawy.
Podsumowanie
Wesele w otoczeniu przyrody to nie tylko piękne wspomnienia, ale także wyjątkowa atmosfera, której nie da się odtworzyć na tradycyjnej sali weselnej. Takie przedsięwzięcie wymaga szczegółowego planowania, ale dokładne przygotowanie takiego wydarzenia sprawi, że ten wyjątkowy dzień będzie niezapomniany. Wybór odpowiedniego namiotu eventowego oraz lokalizacji, dopracowanie aranżacji i logistyki, a także weselnych atrakcji to klucz do sukcesu w organizacji uroczystości na świeżym powietrzu.